sobota, 8 listopada 2014

Pośpiewamy?

Malaika jest dziś chyba najbardziej rozpoznawalną piosenką w suahili. Śpiewali ją już nie tylko artyści ze wszystkich części Afryki, lecz także całego świata, w tym popularny w latach siedemdziesiątych i osiemdziesiątych zespół Boney M. Utwór powstał w 1960 roku, autorem miał być kenijski muzyk i kompozytor Fadhili William, który skomponował Malaikę po tym, jak zakochał się w pięknej dziewczynie, którą stracił, bo nie było go stać na płatność małżeńską. 

Malaika

Malaika, nakupenda malaika
Malaika, nakupenda malaika
Nami nifanyeje, kijana mwenzio
Nashindwa na mali sina, we, 
Ningekuoa malaika
Nashindwa na mali sina, we, 
Ningekuoa malaika

Kidege, hukuwaza kidege
Nami nifanyeje, kijana mwenzio
Nashindwa na mali sina, we, 
Ningekuoa malaika
Nashindwa na mali sina, we, 
Ningekuoa malaika

Pesa zasumbua roho yangu
Pesa zasumbua roho yangu
Nami nifanyeje, kijana mwenzio
Nashindwa na mali sina, we, 
Ningekuoa malaika
Nashindwa na mali sina, we, 
Ningekuoa malaika


Anioł

Aniele, ożeniłbym się z tobą, Aniele
Aniele, ożeniłbym się z tobą, Aniele
Co mam robić? Ja, twój przyjaciel
Przegrałem, nie mam pieniędzy
Ożeniłbym się z tobą, Aniele
Przegrałem, nie mam pieniędzy
Ożeniłbym się z tobą, Aniele

Ptaszku, myślę o tobie, Ptaszku
Co mam robić? Ja, twój przyjaciel
Przegrałem, nie mam pieniędzy
Ożeniłbym się z tobą, Aniele
Przegrałem, nie mam pieniędzy
Ożeniłbym się z tobą, Aniele

Pieniądze zasmuciły moją duszę
Pieniądze zasmuciły moją duszę
Co mam robić? Ja, twój przyjaciel
Przegrałem, nie mam pieniędzy
Ożeniłbym się z tobą, Aniele
Przegrałem, nie mam pieniędzy
Ożeniłbym się z tobą, Aniele







Która wersja najbardziej wam się podoba? 

1 komentarz: